|
|
| | |
| Abdulbaki Gölpınarlı |
Ve on geceye.
|
| Abdullah Parlıyan |
Ramazanın son on gününün gecesine veya Zilhiccenin ilk on gününün gecesine veya Muharremin ilk on gününün gecesine,
|
| Adem Uğur |
On geceye,
|
| Ahmed Hulusi |
On geceye,
|
| Ahmet Tekin |
Andolsun on geceye!
|
| Ahmet Varol |
On geceye [1],
|
| Ali Bulaç |
On geceye,
|
| Ali Fikri Yavuz |
(Zi’l-Hicce ayından ilk) on geceye,
|
| Ali Ünal |
On geceye,
|
| Bayraktar Bayraklı |
(1-4) Şafak vaktine, on geceye, her şeyin çiftine ve tekine, geçip giden geceye yemin olsun ki,
|
| Bekir Sadak |
Zilhicce ayinin ilk on gecesine and olsun;
|
| Celal Yıldırım |
Zilhicce'nin ilk on gününün gecesine,
|
| Cemal Külünkoğlu |
On geceye (Zilhicce ayının ilk on gecesine yahut Ramazan'ın son on gecesine),
|
| Diyanet İşleri (eski) |
Zilhicce ayının ilk on gecesine and olsun;
|
| Diyanet Vakfi |
(1-5) Fecre, on geceye (haccın on gecesine), çifte ve teke, (her şeyi karanlığı ile) örttüğü an geceye yemin ederim ki, akıl sahibi için bunlarda elbette bir yemin (değeri) var, değil mi?
|
| Edip Yüksel |
On geceye,
|
| Elmalılı Hamdi Yazır |
Ve leyâli aşre
|
| Erhan Aktaş |
On geceye,
|
| Gültekin Onan |
On geceye,
|
| Hakkı Yılmaz |
1-4 Gerçeği örtbas etmenin, Allah'a ortak kabul etmenin, cahilliğin parçalanışını, on gece Peygamber'in bilgilendirilişini, Allah-kul ilişkisini ve gerçeği örtbas etmenin, Allah'a ortak kabul etmenin, cahilliğin gitmeye yüz tutuşunu kanıt gösteririm ki şüphesiz ki Rabbin gözetlemektedir.
|
| Harun Yıldırım |
Ve on geceye,
|
| Hasan Basri Çantay |
on geceye,
|
| Hayrat Neşriyat |
Ve on geceye!
|
| İbni Kesir |
Ve on geceye,
|
| İskender Evrenosoğlu |
Ve on geceye.
|
| Kadri Çelik |
Ve on geceye.
|
| Mehmet Ali Eroğlu |
(1-2-3) Fecr'e yemin olsun. Andolsun on geceye, çifte ve teke
|
| Mehmet Okuyan |
On geceye,
|
| Muhammed Celal Şems |
(1-4) (Yaklaşan) sabahı, on geceyi, bir çift ile bir teki ve ilerlemeye başlayan geceyi (de) şahit olarak gösteriyorum.
|
| Muhammed Esed |
ve on geceyi!
|
| Mustafa Çevik |
1-5 İnsanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için gönderilen Kur’an’ın, indirilmeye başladığı o geceye, o gecenin sabahına ve o gece ile başlayan ilk on gece yaşanan heyecana, çift ve tek olana yemin olsun ki, Allah insanı sebepsiz, boş yere yaratmadı, zaten aklını işletip düşünen de boşuna yaratılmadığını anlayıp kavrar.
|
| Mustafa İslamoğlu |
O tarifsiz on gece şahit olsun!
|
| Ömer Nasuhi Bilmen |
(2-4) Ve on geceye. Ve çifte ve tek olana. Ve geçip gideceği zaman geceye.
|
| Ömer Öngüt |
Ve on geceye.
|
| Şaban Piriş |
On Gece’ye..
|
| Sadık Türkmen |
ve on geceye!
|
| Seyyid Kutub |
On geceye,
|
| Suat Yıldırım |
O on geceye,
|
| Süleyman Ateş |
On geceye,
|
| Süleymaniye Vakfı |
On gecenin[*],
[*] Taberî’de ve birçok tefsirde bunların Ramazan’ın son on günü, Zilhicce’nin ilk on günü veya Muharrem’in ilk on günü olduğuna dair görüşler nakledilir. Kur’an âyetleri birbirini açıkladığı için Ramazan’ın son on günü olması gerekir. Çünkü (Bakara 187) âyette Ramazan’da mescidde itikaftan söz edilmiş, Nebîmiz de kendine katılan müslümanlarla birlikte Ramazan’ın son on gününü itikâfla geçirmiştir. Kur’an’da Zilhicce’nin ilk on günü veya Muharrem’in ilk on günü ile ilgili bir işaret yoktur. Kadir gecesinin bu günlerden birine rastlayan gece olduğunu bildirmiştir.
|
| Tefhim-ul Kuran |
On geceye,
|
| Ümit Şimşek |
Ve on geceye,
|
| Yaşar Nuri Öztürk |
On geceye,
|
|
|
|